vrijdag 10 mei 2013

Met vilt, wol, borduurgaren en staalwol
heb ik voor dochterlief
dit speldenkussentje gefabriceerd
Ik had daarvan een prentje op PINTERNEST
De tip om "jex sponsjes" (naturel zonder zeep) of fijnstalen schuursponsjes
als vulling te gebruiken - dat houdt de spelden en naalden SCHERP
vond ik ook door te pinternetten...
Trouwens, even terzijde:
 je kan je schaar slijpen door staalwol of schuurpapier te knippen...

Het 'kwaaie' figuurtje stelt "Little My" uit de Moomin strip voor.
Het is een kribbig, eigenzinnig maar moedig karaktertje....
Ik vond ook ooit een vingerhoedje met MEIKLOKJES op een rommelmarkt!

PS : Mijn kroost vond het hilarisch dat ik me wéér eens versprak
en PINTERNEST ipv pinterest zei
en pinternetten ipv internet...

Dit is de trui met de vilten hartjes...
Gebreid op bestelling via tekeningetje van dochterlief ....

 dit is het tekeningske
De mama heeft berekeningen/patroon gemaakt
met gebreide proeflapjes
en metingen van een andere goedzittende trui van Lotje

 het was een mooie dag gisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten