zondag 26 mei 2013

Jaja, misschien ben ik al te leergierig of een mietje precies en ik wéét dat ik niet tegen onafgewerkt kan en dat ik het niet kan verdragen dat ik iets niet weet. 't Is mogelijk ook nog een rest beroepsmisvorming uit het verleden; dat opzoeken van de correcte naam der dingen.... om ze juist door te geven, aan te leren....

Bon,
we waren daarnet dus aan het lunchen met die broodjes van de bakker en die gelukzak met brood op tafel... en wat lag er bij de pistoleetjes op mijn maag?
Juist, het feit dat ik nog niet wist hoe die lange stok nu genoemd wordt, die stok van 'De Witte" op het bakkersstempel van mijn vorige blog... 


De kruimelkens nog van mijn mond vegend, ben ik het gaan opzoeken in mijn boek :

"De glorie van het brood"
Het ding is een  :
OVENPAAL of een OVENSTAAK of een SCHIETPLANK....
Bakkers SCHIETEN het brood namelijk in de oven.... wist ik allemaal niet (meer)
En Ter Volledigheid : wisten jullie dat in 1963 er drie verschillende POSTZEGELS  over brood, 
met een te betalen TOESLAG uitgegeven werd - ten voordele van de hongersnood... ???

Welke hongersnood ???
Daar gaan we weer....  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten