zondag 29 september 2013

Dit is Luca uit Nederland.
Op pinterest kwam ik hem tegen en ik was erg onder de indruk
van zijn lange lange KANJERKETTING.
Zijn mama pinde niet enkel deze foto
ik vond ook meer info op haar bord

 Voor wie de foto hierboven niet door aanklikken kan  vergroten :
De kralen voor de ketting zijn voor kinderen met kanker.
Iedere kraal aan een kanjer ketting staat voor een behandeling,
een onderzoek, een prik, chemo....
De ketting vertelt hun verhaal...
Als je de lengte van Luca's ketting ziet kun je alleen maar
bewondering hebben voor dit moedige baasje!
Prachtig initiatief die ketting !! Kende het nog niet.
Toen ik via een pinterest-berichtje toestemming vroeg om de foto te gebruiken,
schreef de mama terug dat er in Vlaanderen ook ziekenhuizen
zijn die de kralen reeds gebruiken.
(Leuven, Antwerpen, Brussel en Gent - google : kanjerketting)
Ja, als je ooit als ik,  kleuters met leukemie in je klasje had, 
dan word je geraakt door zo'n pin.


1 opmerking:

  1. Ja, mooi hé? Zo dapper die kindertjes. Ik kende het initiatief al een een jaartje of wat. Hopen dat het uiteindelijk goed kan komen met die lieverds.

    BeantwoordenVerwijderen