zaterdag 21 september 2013

Gisteren in les 2 GRAFIEK  een belangrijke les geleerd. Als je werkt met woorden voor een stempel of een afdruktechniek, maak je je stempel of plaat in 
S P I E G E L S C H R I F T !!
'k Was iets aan 't borduren met dikke draad om er een afdrukplaatje van te maken... ik was bijna klaar toen een medeleerling opmerkte dat ik "VERKEERD" bezig was ...
De leraar merkte laconiek op : " O ja, ik moest je nog zeggen dat je in spiegelschrift moet werken. 
Sorry. Maar zo zul je deze LES  NOOIT vergeten...."
Tsja....
D A T  I S  E E N  W A A R H E I D  A L S  E E N  K O E !!   
'k Zat effe beteuterd als een oud kalf te turen naar de 'vergeefse' moeite en draad in mijn handen.
Baudouin is gelukkig 'n ludieke, goedlachse leraar - ik kom ondertussen graag naar zijn les... anders had ik het hem nooit vergeven vaneigens. (én ; hij zet chocolade koekjes bij de koffie a volonté, al mag ik momenteel met mijn vezel-dieet niet snoepen - 'k vind dat een super pluspunt bij lessen)
...En zeggen dat ik als kleuterleidster ZELF ERVARINGS GERICHT onderwijs toepastte.
Fluks heb ik besloten om thuis een nieuwe poging in spiegelschrift te naaien en ik moffelde terzelfder tijd een ander "verkeerd" plaatje weg dat ik als huiswerk had gemaakt... 'k had gelukkig ook tekstloze exemplaren voorzien, 'k was ijverig geweest.

 
 MISKOE !
(euh, mis poes !)

"3ssens" wordt nog herbegonnen, " BLOG IDEE" is foetsjie
en die "agrafkens" in ijzer kunnen ook niet dienen voor afdrukken met de pers.
Ook mijn geprepareerde plaatjes met knoopjes, naaigerief, centjes....
waren TE DIK en geraakten/ MOCHTEN  niet onder de drukpers-rol 
Nog méér ervaringsgericht huiswerk dat terug in de boekentas WEGmocht dus

 Afgekeurd

Dan maar herfstkleurige olieverf op deze plaat met droogbloemen uitgesmeerd

hmmm ... méér groen ??


't is nog dat niet.
De leraar zei me dat de gedroogde takjes in 't midden te dik waren.
Hij deed nog eens geduldig voor hoe je de olieverf uitsmeert op het aluminium...
Ik deed 't na met een "dunner" plaatje
'k vind de textuur van mijn lintjes wel ok - maar de kleuren niet !!
En... 't was tijd, les om... volgende week leer en ERVAAR ik verder.


Dit plaatje zal goed bewaard worden in een oude ijzeren koekendoos
die nu dient voor mijn drukplaatjes, ze blijven wat plakkerig
en ze kunnen nog vlekken maken.
Deze blog word vooral gemaakt om de eigen evolutie te volgen
en de lessen... niet te vergeten, al zal dat niet moeilijk zijn met een
ervaringsgerichte leraar!

En nu ga ik oefenen voor kalligrafie!


 Dit is de inhoud van mijn nieuwe GROTE pennentas!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten