vrijdag 6 september 2013

Zoonlief was weer eens op bezoek in zijn ouderlijk huis en papa beer is vrijdags ook meestal thuis als hij geen jazz eventen heeft tenminste, wat niet het geval was vandaag.
DE moment om mijn mannen samen voor mijn karretje te spannen en dat karretje te laten volladen met een schabouwelijken MASTODONT uit een voltooid verleden tijd, om die dan vierklauwens te kunnen gaan afleveren in het containerpark zodat we er voor eeuwig vanaf zijn. Ik wou dat stoffig, van bekleding totaal versleten, ruimte-opslorpende loodzware ONDING al lang W E G !!!!!!
Zoiets als hieronder was het ongeveer - ik vergat de omvangrijke lelijkerd op de foto te zetten.

bonnekes oude RELAX

Een tiental jaar geleden, toen mijn huidige hobbykamer nog zoonliefs kamer was... erfde hij van bonneke dat GROOTSE en OERDEGELIJKE zitameublement - beroemd en berucht en een, door onze Jonas zéér begeerd meubel ( dat hij van ONS niet cadeau kreeg) na de afleveringen van "FRIENDS" waarin een RELAX of twee, de hoofdrollen speelden. Joey en Chandler wilden confortabel en ontspannen voor hun  playstation en tv zitten... Jonas zag dat relaxed ook zitten!

(Tussen ons gezegd en gezwegen tussen deze haakjes, ik ben ook een fan van FRIENDS en Joey is nogal mijn favoriet - vraag maar niet waarom.)
Op die RELAX - die danig in mijn weg stond -  had ik het dus niet zo begrepen en zoonlief was hem later ook liever kwijt (lekker in 't ouderlijk huis) dan rijk. Aangezien het een raadsel zal blijven hoe we dat bovenmaatse ding ooit op die kamer BOVEN gekregen hebben - hadden we nu wel effe een serieus en buiten proportie PROBLEEM om hem buiten en IN de grote auto te krijgen ... Dat vroeg wat denkwerk, overleg en planning... maar liefst niet te lang hé mannen! MANNEN !!
Ik stelde voor hem af te breken. Aan spaanders te slaan ....te demonteren, uiteen te vijzen.
MAAK ER KORTE METTEN MEE - géééén uitstel meer NU, heute, vandaag : ACTIE mannen !!

O wee - manlief ging maar node zijn sloophamer, schroevendraaiers en klus-materiaal boven halen!

Met vereende krachten, vooral krachten dus - het ding was wel degelijk zeer DEGELIJK gefabriceerd want ons bonneke zaliger kocht nooit brol en in de ouden tijd wisten ze nog wat kwaliteit was, daar kan ikea  een voorbeeld aan nemen - al krijg je HUN spul toch veel makkelijker een kopje kleiner en weer de deur uit als je het beu gezien zijt. Maar bon, met veel zweet, ontsnappend eeuwenoud stof en enige spaanders en splinters .... werd de relax, vermassacreerd in wel DRIE stukken.
En ze konden niet snel genoeg uit mijn kamer, huis en bestaan verdwijnen.  Daaaaaag !!!
Zo ben ik nu lekker van dat ding verlost - mijn dag - wat zeg ik!!  Mijn JAAR is weer goed zie.

R.I.P. relax!


ik voel me erg dankbaar voor "mijn mannen"


 Dit is een iets oudere foto van een stukje van de hobbykamer waarop nog de rugleuning van
de "opgeruimde en gedrieëndeelde" ex staat - verstopt onder een plaid!
De laatste jaren diende hij enkel nog tot siësta plek van de kat.


...en nu ik toch dat fotomapje voorhanden had - hier zie je waar het knopenhoedje staat,  dat diende als profiel-fotootje voor mijn blog. Het is wel degelijk MIJN hoedje en ik heb eigenhandig AL
die knoopjes erop genaaid. (Ik verzamel knopen en nog veel fietjefatjerie zoals je hier ziet)

Goed weekend allemaal - ik moet nog gaan stofzuigen boven - waar nu véééél plaats is voor nog meer verzamelingen en nog méér fietjefatjerie! HOERA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten