zaterdag 28 september 2013

Ons zoldervenster - vereeuwigd met spinnen en al.
Vandaag weer een kubieke meter verder opgeruimd in de stofnesten.
Alle excuses en opwellende noden zijn welkom om te STAKEN....
en me beneden aangekomen,  te laten verleiden door de lonkende computer!

Gisteren heb ik gedroogde GINGKO BILOBA blaadjes afgedrukt bij grafiek
In het najaar van 2009 kregen een aantal vriendinnen , waaronder Hilde ( die later aan kanker overleed ) van gezel Lucy en haar man, boomkweker Marc; elk een een "stek" - tak,  om een Gingko boompje te laten groeien. Lucy herinnerde me er aan dat het gister de dag was om mensen met kanker de gedenken.  Mijn tak groeide een tweetal jaar in een overmaatse bloempot naast mijn schrijftafel thuis. Aangezien ik geen tuin heb, plantte ik mijn boompje in het voorjaar van 2011 onder het raam van mijn klas op school TerBank, waar ik samen met Hilde zo lang met buitengewone kinderen mocht werken. Daarom is de ginkgo zo bijzonder voor me.
zo WAS het "boompje" in voorjaar 2011
  lente 2012....

najaar 2013
Aangezien ik - op pensioen - er NIET aan gedacht heb om wat
eigen blaadjes van MIJN biloba boompje te gaan rapen op school;
heb ik met een gedroogd blad, vorig jaar geraapt in de Diestse straat Leuven
en wat viltletters - IN SPIEGELSCHRIFT - verpakt in aluminiumfolie
dit afdruk plaatje gefabriceerd en ingesmeerd met groene en bruine tinten
een van de afdrukken...
  Afdruk van een groter blad - zonder tekst.
Voor volgende week zal ik met verschillende formaten gedroogde gingko blaadjes
afdrukplaatjes maken....een projectje....
Misschien ook even langs op TerBank om wat blaadjes van MIJN boompje te halen
om ze te drogen. 't Is nog maar 't begin van 't vallen van het blad nietwaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten