donderdag 26 september 2013

illustratie uit een kinderboek van Sven Nordquist

Als Pettson en Findus de kat ben ik deze week beetje bij beetje de zolder aan het opruimen.
't Is niet meer zo warm en nog niet zo koud en daarmee
was er geen smoesje meer te bedenken om er onderuit te muizen 
of mijn kat te sturen.
Het lijkt WEL een eeuwigdurende onbegonnen taak te worden.
Ondertussen heb ik een vervaarlijke  tunnel gegraven 
door de wankele BERG afgedankten bucht
 richting rechterROTSwand van boekendozen
Ik verzet en verzet stapels spul. Veel word gesorteerd op de HOOP "containerpark"
 De spinnenwebben rondom 't ronde venstertje in de wand zijn GIGANTISCH !
Ik klim straks terug naar boven, voorzien van een helm, bergschoenen
en de vooruitgeschoven lange lange kobbenjager.
Als je een tijd niets meer te zien of te lezen hebt hier...
BEL OO7
en start de reddingsoperatie liefst met een "SaintBernâR"
want ik heb het niet zo begrepen op al die and're heiligen,
al roepen we ze soms, in penibele ogenblikken
onderbewust, toch allemaal tegelijk aan!

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten