vrijdag 18 oktober 2013

Mijn eerste ets in de maak!

Vandaag heb ik mijn ontwerpje : ABC, de kat gaat mee
bovenaan vastgemaakt met papierkleefband
aan mijn vorige week GELAKT etsplaatsje ( 12 op 9 cm groot)
 tussen plaatje en tekening kwam dan
WIT cabon- of patroonpapier.
Met een andere kleur potlood of bic of stift moest ik dan het ontwerp
helemaal overtrekken en

zo stond het dan in het wit op de bruine LAK - let wel : SPIEGELSCHRIFT
Medeleerlinge Sofie gaf me de tip om ontwerpen
op KALKPAPIER te tekenen, dan moet je enkel omdraaien en 
voila : gespiegeld....
Rechts op de foto zie je de zwarte etspen liggen

Met die pen teken/kras je over de witte lijnen.... de lak weg
Als je je plaatje wat schuin in het daglicht houdt 
kan je goed aan de zilveren lijn zien waar je al gekrast hebt en waar niet....

De rest, het inbijten in een zuurbad etc... is voor volgende week....
De tijd vliegt razendsnel als je enthousiast en betrokken bezig bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten