zaterdag 12 oktober 2013

Ondertussen...gisteren bij grafiek....

 Mijn eerste les ETSEN

EERST
met glaswol de nodige plaatjes goed GLAD schuren aan enen kant!
Hierboven zie je links de verwarmingstafel  (met beschermend blad papier) waarop de etsplaatjes 
WARM gemaakt worden zodat de harde bruine was die je er op moet smeren goed uitsmelt.
In het midden zie je de ingesmeerde plaatjes die liggen af te koelen en het gaasje met het blokje was erin. Rechts ligt de grote TAMPON in leer,  waarmee je de waslaag mooi egaal ... dept of stempelt, euh, je "huppelt" ermee over de was....

Eens afgekoeld kan je met wit carbon papier je ONTWERPtekening overbrengen op het plaatje en dan die tekening in de waslaag gaan krassen...met de etsnaald.
Maar ZO VER ben ik nog niet want  dat tekenen vraagt ook zijn tijd nietwaar. Ik had als opdracht gekregen om LINEAIRE ontwerpen te zoeken vorige week.
INSPIRATIE daarvoor ben ik dus gaan verzamelen uit boeken én op :
JUIST
PINTEREST!
Een nieuw bord : "Inspiratie" was snel gemaakt.
Hier volgt een greep op wat ik geprint had om mee te doen naar de les 

  
Vertical City's van Alessa Ray

Véél te hoog gegrepen voor een beginneling natuurlijk
Geklasseerd in de map voor ... LATER


uit kinderboek van Ruth Kraus - 1959

Plezant - makkelijk om te tekenen maar NADOEN mag niet, wil ik ook niet...

illustratie van Alexander Girard

Mmmm ... mooi... kan ik als inspiratieBRON gebruiken.
Misschien zelf iets kleiner van formaat en groter van tekening maken.

 WAW
Dit sprak me ook wel aan... tekenaar is 'onbekend'
Er stond wel bij dat een meisje van 14 dit borduurde naar een tekening van haar
10 jarig broertje.

hm ... nostalgische foto voor mij...
zou ik dat LINEAIR kunnen tekenen???

Aaarrrgghhhh.... TE VEEL INSPIRATIE

 illustratie is van Saul Steinberg - een van mijn favorietjes


Mijn dagdagelijkse leventje poetst en kookt verder tussen de ontwerpen nu...

Word vervolgd.

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten