donderdag 16 april 2020

Donderdag 16 april
Dag 30





Het wordt vandaag zonnig en warm!
Vroege vogels als Walter en Gerda 
zullen weer lange schaduwen kunnen werpen en fotograferen.
(danku voor toestemming)
 
 't is secretaressendag!
En ... de tuincentra mogen hun deuren weer openen
dit weekend.
 
 
Denken ze nu echt dat ik tijd heb om in den hof te werken
laat staan te gaan shoppen in de Floralux
al krijg 'k ik vandaag daarvoor nog zoveel cadeaubonnen on line
'k ben 'k ik 24/24 én 7/7 aan 't multitasken in de ménage
met koters aan mijnen rok en
een verveelde quarantaine partner rond mijn oren
én dat gecombineerd met  :
constant rinkelende ifoon
én de baas on-line op mijn tablet, laptop én computer!
 
OK
Laten we content wezen
dat we nog een kot hebben om in te werken
of om in te niksen...
want we gedenken vandaag 
de Heilige Benedikt-Jozef Labre
patroon van de armen en de daklozen...
 
laten we hen niet vergeten!
 
 3ssens is nog iets vergeten!
'k weet niet wie de patroon is van gekroonde hoofden 
met een schatkist en paleizen 
maar


Ja seg, 3ssens !
COMPLEET VERGETEN !!!
 



Zut alors! Jûste zeg, mô vint toch !
Hoe is DAT vergeten nu mogelijk ??

't Was gisteren, 15 april, de geboortedag van koning Filip! 


 Ja, en 't was dan nog een speciale  !
Een met een nulleke !
Maar 3ssens had verzuimd om 
zijn koninklijk verjaardagskroontje
op haar verjaardagskalender te noteren.
3ssens vond het royalistisch niet zo gepast
haar kalender hangt op het toilet.... 



Mijn excuses, sire...
Mijn heheugen is niet meer van de rapste.



60
AL
Amaai zeg !
3 nieuwe voordeuren aan zijn paleis!

 
Tsja 3ssens! Uw memorie vertoont echte gaten!
Gelukkig zijn er de archieven.
en
't is dan ook al lang geleden,
dat 3ssens in de VORIGE eeuw 
*in zijn blauwe prinsen-oogjes keek!
 
* 1997
800 jaar Ter Bank
Prinselijk bezoek op school en in mijn klas.
Maar daar heeft 3ssens al over geblogd
6 of 7 ?? jaar geleden.
 
 
 
Over naar 't nieuws van gisteravond en
wat de veiligheidsraad besloten heeft.


De lockdown en corona maatregelen van nu
worden verlengd tot 3 mei .
 
 
Geen festivals ... tot september
Zomer 2020 zal er anders uitzien dan anders.
 
 
 
 
Mondmaskers ... ten strengste aanbevolen
maar hoe geraak je er aan ?
 
 
Zelf breien ?




Goed nieuws voor de chalarmeurs en bricoleurs...
Slecht nieuws voor hun quarantaine partners :
Zoals de tuincentra mogen de Brico, de Gamma en consoorten
vanaf zaterdag weer klanten ontvangen
mits in acht neming van....de hamster reglementen


Voor de rusthuizen en instellingen
en voor zéér eenzamen die niet van hun kot geraken;
zou er een beperkte bezoek-regeling
gearrangeerd worden....
 
 
De zorgverleners moeten dus nog altijd meer dan een tand bijsteken.
We beginnen alvast aan de produktie van ere-prijzen en médailles.




De scholen gaan maandag nog niet open!
 
 Ho ... HaaHaaaTSJOEM Hoeraa
 
 
Ik wil naar juf
Ik wil naar mijn vriendjes
Ik wil nie meer TIKTAK
ik wil nie meer berenjacht
ik wil nie meer lockdown LOL
Ik HAAT lol
 

O nee !
Nu ben ik eindelijk 2,5 jaar
en ik keek ZOOOO uit om
zonder pamper en met mijn eerste schooltas
(vol verse onderbroekjes)
aan mijn schoolcarrière te beginnen .
Loop ik NU al een universitaire achterstand op dan ???
Zeg dat het geen waar is !!!!


't is waar
SCHOLEN blijven TOE
maar je kan thuis on line verder oefenen 
aan de voorbereidende toelatingsexamens
voor de eerste kleuterklas.




maar ik KEN en KAN toch al alles ???


OK
ga dan maar effekes
oma en opa amuseren via skype.


Pffffff
WE ZULLEN DOORGAAN
MAAR
WAAROM
o, waarom in godsnaam
heb ik ooit i foon, laptop en computer aangeschaft
en die app's geïnstalleerd...
ik kan NOOIT meer NIKSEN 
of verder in mijn trilogie lezen of
rustig puzzelen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten