woensdag 8 april 2020

woensdagachternoene 8 april
opa en oma kleinkinderloos
SLAAT DE VERVELING
GENADELOOS 
toe ?
Ba neen !
  Opa heeft, in navolging van onze dappere buurvrouw
edoch WEL mét zijn mondmasker op
onze  rest onkruidverdelger van vorig jaar
(we durven niet naar AVEVE voor verse voorraad)
gemengd met pilli pilli en LOOK
en hij heeft het onkruid langs onze gevel en stoep
genadeloos verdolg.. verdelgd ... ver...?
 
 ja al wat er groenig uitzag
heeft het onderspit gedolft - de schaduw van zijn zeisje was
MEEDOGENLOOS

ONDERTUSSEN

heeft oma haar mouwen en schort goed natgemaakt
De ramen en ruiten van de benedenverdieping
laten weer zon, lente en regenbogen door !
We zien weer klaar! 
"en de wereld zou nu zoveel mooier moeten zijn..."
Geen stof meer aan de buitenkant
Geen vliegenkakjes meer aan de binnenkant.
 Ze blinken zo ferm
dat je door de glans, op deze foto bijna niet ziet
dat ik alle beren van de berenjacht
vervangen heb door een kip 
en veel paaskonijntjes.
Eentje zit bij de prinsessenspiegel-kapsters-bak  van onze Ro.
- in vroegere tijden vlocht ik haar haar iedere morgen
zodat ze als prinses ELZA naar 't schooltje kon...
zucht
Merlijn kijkt niet in spiegels
hij likt ze af !!!
 Er komen veel kleine koningskindertjes langs in de rijweg
helaas wel niet de onze...
Hopelijks vinden die andere knulletjes het spiegelen cool...
als ze maar niet likken aan mijn propere ruit

en als je maar geen brand sticht met de zon in die spiegel...
roept opa 
pfff

Mijn ramen liggen toch altijd in de schaduw en aan de noordkant ??

 



tweede ruit
De glazen bak met mijn gebreide paaseieren.
Jammer dat ik ons niet mag ruïneren van opa...
'k zal ze dus toch niet per post naar de familie sturen
( sommigen van de familie her ademen, hun living staat al vol frutsels van mij
ik solfer ze IEDER paasfeest iets op)
Maar, zoals voor héél de wereld
of toch die landen waar ze Pasen vieren 
zal het kin kloppen zijn op 12 april.
Dus ja, OOK
het grote paasfeest der 3ssenstjes op de Dourdan is geannuleerd!
De paaskoks van uitgebreide families,
blijven dit jaar van faillisement gespaard ... of toch niet ??

INDERDAAD
jullie hebben gelijk
Ik was ooit kleuter juf en blijf met beroepsmisvorming zitten
(maar mijn corona paasetalages zijn toch leuk???? Of nie ??)
ALTIJD prutskool geknutsel en gefoefel met hoogdagen.
of "hobbyclub bezigheid" 
Aha, kijk hierboven, terug gevonden in mijn foto archieven !
Dit zijn 3ssens eierhoedjes van 2013
JA
ik ben fier!
Maar alle begrip als je ze dit jaar op zolder laat
 2014
kleine kiekskens gebreid !!!
idee ... misschien als souvenir voor corona pasen 2020
WCrollen en wol genoeg
of

ei in kot ??
OK OK
Genoeg nu


Oma gaat verder doen aan de CHALLENGE
"maak een regenboog voor de helden van de coronacrisis"
Voor oma horen alle papa's en mama's daarbij.
Daar willen we gerust soep en spaghettisaus voor bij-koken
oma's coronasoepe

STOEFER !!
OK OK

MAAR
na die blog van gisteren vol uitvluchten
om maar NIKS te moeten doen
wil ik bewijzen dat
 3ssens zichHERPAKT heeft
QUA grote kuis...
MAAR

 
 PROBLEEM
links op de foto

DER ES een GAT in mien SEULE !!
O lieve....

Moet 3ssens nu haar poetsplan trekken
met het kleine lege vogelzaad emmertje
of de versleten spaghettipot die al weggezet was
voor 't containerpark omdat ten langen leste
ook het handvat van de hulle was geschoten...

WORDT VERVOLGD 


Opa en oma gaan
koffie drinken
op hun terras.
Zet die poetsemmer maar op kot.

 









 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten