zondag 26 april 2020

Zondag 26 april 
dag 40


dag 40
quarante ?
Is die quarantaine dan NU gedaan ???
 
 Ba nee gij !
Wat dacht je ?
Die stoute  corona wil nie weg nie!
We moeten nog in ons kot blijven hebben ZE gezegd!
Welk youghurtje eet jij ? Aardbei of banaan ?
 
 Ook goeie morgen!
Wat? Nog in mijn kot?
Awel :
Als ik niet naar de dierentuin mag
en niet naar 't ballenbad
en niet naar opa en oma 
dan blijf ik de héle zondag in mijn peignoirke.
Nà !
 - "hey oma en opa !!
We mogen NOG niet komen !!
We missen jullie !"
 
 
"Oei - straks herkent Mauw me niet meer...
ik groei en groei maar ondertussen...
 
en als oma nu eens een kotje
voor ons
in haar kot zet ???
 
Nee ??





Bellen blazen en lentewandeling... zonder opa en oma ...vandaag...


 
- " tot skaaips oma en opa !! We zullen flink babyworteltjes eten
met vleesjes en pasta bij papa ! Da aag" 
 
  Hoe zit dat nu met die versoepelingen van de veiligheidsraad, oma 3ssens?
Wanneer mogen de kindjes weer naar de grootouders ?
en mogen Ro en Merlijn morgen al naar school ?
 
 NEE
Nog lange lange bijlange niet !!!
en mijn nieuwe schooltas is NIET blij
 

Maggie waarschuwt de peuter- en kleuterbevolking :
Doe geen niet essentiële verplaatsing
naar de gesloten crèche of kleuterschool gasten
al is de NOOD bij je papa en mama nog zo groot
en al heb je zelf nog zo'n goesting...
't heeft géén zin !! 

 De veiligheidsraadafgevaardigden 
brengen je regelrecht weer naar jouw kot
ZONDER mondmaskertjes! 
 
 
AWEL
Dienen Trump heeft gezegd dat wij regelrechte
snot-en zeverfabrieken zijn !
en 't is daarmee dat Marc en Maggie ons in ons kot houden.
 
 
 
RAP
trekt die bel terug in uwen neus!
Ze horen en zien ALLES ! 

Afstand houden als je nog moet leren helpen
om knoopjes open en toe te doen...
Dat is ONMOGELIJK
 
 
Maggie zei dat kleuters het metriek stelsel nog niet bestudeerd hebben...
ze hebben daarom geen benul
van anderhalvemeteren.
Daarbij is hun motoriek nog zo onbeheerst
dat ze constant tegen elkaar aan botsen. 
Sociale vaardigheden, lichaamsdelen-besef  
en contact etiquette heeft dat klein grut
ook nog niet onder de knie
dat knuffelt dus maar van kop tot teen
over schouders en knie
tot 't puntje van hun neus. 



Mijn boekje wil ook op schoot !!



WAT ??
NOG ALTIJD GEEN OMAKNUFFEL ?
en geen kiele kiele baardzoen van opa ?? 
 
 NEE !
Waarrde mini onderdaantjes.
ZELFS prinses Elsa moet nog in haar ijskasteel blijven...
en als je  zo'n vlecht wil als ik
om NIET naar school te gaan
juist, zo'n magistraal prinseskapsel 
die enkel oma's kunnen  na-doen met veel spelden en strikjes...
 
Dan moet je nog geduld hebben, véél geduld
en dat verkoopt zelfs mijn hofleverancier niet in een potje!
 
 

Weten zijle nu nog niet dat
peuters en kleuters géén geduld hebben !
 Ik kom in opstand, zeg ik u !
WIJ zijn het beu, BEU  BEU
  dat onze ouders het beu zijn
om tegelijk te tele-werken én ons te entertainen...


Euh gasten...
Toch 1 voordeel van die scholen sluiting :
De LUIZEN epidemische pandemie
kan niet her opflakkeren...



 
Nee?
Ik hou nochtans van kleine huisdiertjes op mijn kopke.


 
WAT?
Mag het ijssalon en 't pannenkoekenhuisje ook nog niet open ??





Al goed, al goed OMA 3ssens !
We weten nu wel dat jij en Mauw en opa de kindjes missen.
Ga nog maar wat truitjes  breien voor uw oogappels...
anders is de lengte van deze blog niet meer te overzien !!!

 
 
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten