dinsdag 7 april 2020

Woensdag 8 april
dag 22

De zon en ik zijn op !
We gedenken de Heilige Walter van Pontoise en de Heilige Julia.
( de 3ssentjes hebben twee tante Julias gekend en allebei
zijn ze 't waard om herdacht te worden vandaag!
Ook de groetjes aan vriend Walter F. al is hij niet van Pontoise maar van B.)

Eergisteren en gisteren waren, privé voor 3ssens
"schoon weer, schoon vel en goed nieuws dagen" 
Om mijn gemoed positief te houden keek/luisterde  ik die dagen
's avonds NIET ( of toch maar met een half ooroog) naar 't nieuws.

 Ten huize van ... 's avonds iets voor 20 u
Maar ik luisterde niet naar de queen 's toespraak...
 Ik keek naar mijn eigen schermpjes
met massa's mails van familie
en whatsapte ondertussen nog heen en weer met dochter en zoon.

Op de whatsapp gezinsgroep zenden we vooral fotootjes, 
op 't moment genomen... 
In tijden van corona zijn we *"wukgebeurt'r tjulders" actief
bij valavond en 't opkomen der maan
Hierboven een fotootje van ons Lotje :
De grote kerselaar in haar tuin:
STAAT SPECTACULAIR IN BLOEI
De bezorgde mama in mij
zag eerst die UFO's ??? boven de kruin!!
Er volgde een absurde driewegs conversatie over aliëns 
en zo vergat mama
haar treurnis omdat ze nu niet naar die
bloesempracht kon gaan kijken ! 

* Wat gebeurt er nu bij jullie 


Zoals voor mij, mijn moeder
( arrgghh .... ik lijk meer en meer op mémé !)
 zei ik vroeger bij 't slapengaan, later bij 't naar eigen nestje gaan
NU bij foonscherm sluiten - soms :
" Kruiske piepke kletske toe..."
XXX

Eergisteren had Jonas het laatste whatsapp woord
met zijn prachtige zegening :
"... en moge ODIN hemzelve,  jullie beschermen
in de strijd tegen het virus"

Ahhhh.... mijn schattekindjes!
God zegene en beware u

"de keizerin"
 foto van broer Jan
De perelaar in zijn tuin.
Volgens Jan moet je een helm op
als je er in de oogsttijd onderdoor wil stappen naar de *lochtink
* de moestuin met oa de slabakken
en de slakbakken
 De boom is zeer geschikt voor het kweken
van gedroogde rupsen
Een délicatesse bij het aperitieven NAAST de boom in de zomer
met een helmpje over de *flûten.
*Champgneglazen !!!

chôoo
ZOVEEL mails
en zoveel mooie foto's van bloeiende tuinen in lockdown,
De magnificente magnolia's van Lieves buren
of nog grootser die van bij de kerk in mijn roots...

Mededeling aan de lezers
De primulaatjes en de geraniolia's zijn OP bij de AVEVE
Doe geen vergeefse, hoffelijke verplaatsing.

 Mijn kleine bijdrage aan de lente-fotoshoot challenge

Spontaan - "Ambrozia wat vloeit mij aan..."
komt  er nu een brok apostolische poëzie boven
in mijn associatief brein
tekst/dicht dat ik begin maart ergens ontvangen heb

"... duh duh duhduh....Coronalied..
maar de lente wist het niet
en de bloemen bleven bloeien
en ons haar bleef groeien..."
of zoiets ... huh ....


als je echte poëzie verkiest...
en niet mijn verbeterde/verbasterde versies van....
BEL de dichter van wacht !
(nog zo een verheffend, positief  corona initiatief)



Het associatief brein van 3ssens vervolgt.
Bloesems, lente, bomen.... boomgaard van buurman Jan
Awel
Als 3ssens 's morgens opstaat
moet ze eerst een momentje nemen
om haar vele lichaamsstelsels
van horizantale naar vertikale stand te laten kantelen.
Ik sta daarvoor even rechtop
achter de beddenbak voor het vensterraam te turen
NAAR DE BOOMGAARD van...
tot alles weer in de juste richting stroomt
of toch een beetje op gang komt.
Mijn rioleringsstelsel wordt pas actief na het ontbijt
(3ssens zit nu ook al aan de choco van de kleinkindjes...
anders verkommert die pot toch maar)

 ONDERTUSSEN
op 't laptopscherm in de rijweg...


Obussen met doordringende boerenhofmestgeur
vastgelegd door adoptieve broer P.Rosé op zijn Flanders Fields velotoer.
Hij deed al de toebaksrõete
en de tour de picon is voor zondag gepland


Afwachtende houding tegenover verdere paas maatregelen
op de paas eilanden... 
de volle maan ziet ze nog niet vliegen
(de KLOKKEN )
 

Ook de Italiaanse Don Camilloische Clerus uit wacht af te Panzani
en beluistert de richtlijnen uit Rome van 't vaticaan

De voltallige katholieke hiërarchie + de Heilige Geest
als speciale Corana afgevaardigde
zullen een video vergadering beleggen
over het virusvrij stockeren van Roomse suiker- en Sjeuklôa paaseiers.

De klokken zullen opgeblonken worden al gaan ze niet uitvliegen.
 't Is niet omdat er geen volksfeesten en familiebrunchen
mogen geschieden op 12 april in ons kot
dat paasbest en alles opgeblonken en gekuist tegen de HOOGDAG
vernégligeerd mag worden!  

Om te beletten dat het binnenlands volk
TOCH op paasvakantie naar de zee zou gaan...
zijn ze ons wijs aan 't maken
dat het daar slecht weer is.

J.P. en Lieve C. uit L. én Chris G. uit A.  zagen echter op de live-stream
aan hun buitenverblijf,
da dat niet klopt.
Volgens HLN.be rijdt zelfs de soepkarre 
TINGELINGELING er rond
en ge kunt op voorhand 
maar enkel mits je een kustbewoner op de dijk zijt
OOK veugelnestjes in madeirasause bestellen.
Volgens Mar10 T. uit W.duine,  klopt diene rèîn inderdaod
van gin kanten
't waoit wel een bitje aan de vloedlijn - mor niet in de duinen.
MOR
Blûft in julder kot !

Bericht van woedende meeuw:


Het KMI doet waarnemingen van naar 't BINNENLAND
emigrerende meeuwen
hongerig op zoek naar BBQworstjes
Ontbijt stuutjes met Nutella
gedroogde rupsen
en andere aperitiefhapjes
boven de tuinen tussen de kust en Dardennen.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten