zondag 5 april 2020

PALMzondagmiddag.

PALMBLOG II
Na het verjaardagsfacteur spelen...

3ssens heeft vanuit haar autootje
gezwaaid naar 't gezin van de kleine jarige
en er hingen rode ballonnen aan hun brievenbus !
Leuk ! "like like geduimd naar dat kindje !"

Na 't vullen van de grootmoederlijke wasmachine, op kot....
na bezoekingen van rare coronacwieten op pinterest op kot

HEY  !
Hoe was 't op bane, 3ssens ?
Awel rustig en badend in lentekuikentjesgeelblauw licht én
veel zondagvolk gezien - die WEL de correcte afstand hield
maar ook snel de zakdoek bovenhaalden
bij een tegenligger op 't voetpad...
of de hand voor de mond en de adem IN hielden.
veel katten op kot die meededen  aan de palmzondagrally
voor buurtkinderen
Ze bleven braaf in de etalage zitten voor
Opdracht 23 :
hoeveel kattenpoten  kom je tegen van hier tot gunder?

"Wél 't venster toe hé gasten en verstop uw achterste niet !! "

 veel... 1 kip gezien, onderweg met de paaseiers,
Vermoedelijk voor een paasei-uitblaas-en-versier challenge..
ok dit is een mopje
maar 3ssens zag écht een eenzame eend
rustig voortwaggelend richting Spar
(die winkelketen is zondags open tot de noen)
 véél gedisciplineerd overstekenden
méér distancing dames, al ben je gezusters !!

Veel al dan niet eenzame fietsers
(er waren ook peletons van 2 man)
die in tegenstelling tot het lied van Boudewijn De Groot
geen tegenwind hadden,
en flink rechtop in 't zonnetje zaten .
 veel witte lakens in het straatbeeld 
toch tussen Herent en Winksele
want ik moet binnen de wettelijke coronastraal blijven
Onze zoon woont gefusioneerd op enkele kilometers
net iets te ver voor te voet en de artrose in mijn dikke teen.
Ik tuf die weg af in mijn,  nu ,vuile VW

 Als 3ssens in de toekomst nog een auto aankoopt
zal het een virus- en bacteriën buitenhoudend;
totaal zelfreinigend model zijn...
 supersonisch snel tot waar ik moet zijn !!
Vandaag de dag hoop ik dat mijn oud polootje -
als ik de vensterkens niet opendraai -
toch enigszins, als een kooi van Faraday
schadelijke stoffen buiten houdt
of ze vangt in de stoflaag zich nu rondomom vastgeplakt heeft.
Het stuur wordt ontsmet voor en na gebruik
en ik rij in coronatijden een ongeveer supersonische 20 km per uur
 - aan 120 per uur vlammen, vitesseplank ferm ingeduwd
om het virus voor te zijn
MAG NIET
toch niet op woonerven !


De broers van 3ssens dromen van dit grasmaaimachinemodel
(toekomstliedje)
...
en mijn echtgenoot, zie ik
heeft nu NOG het gras niet afgereden...
zucht
vermoedelijk
wegens zijn wet is zijn wil :
 "midden in de week maar zondags NIET"
zijn haar mag dringend onder de tondeuze, zag ik eveneens.
Mijn lodderig oog ziet ALLES



maar we wijken weer af.


Het is een prachtige lente palmzondag!
We hebben chance met het weer
op kot
en in onze versleten winterkledij...
oei
Als we nie kunnen gaan shoppen
is er gene paasbest
dit jaar !! 
O NEE

de chinese solden zijn ook al uitgesteld tot augustus,
hoorden we net op het nieuws.
Dat wordt zweten en puffen in onze flanel en wol....
of we moeten bloot
en dat is dan weer onzedig!
 

NAAR ZEE
is vooralsnog ook toekomstperspectief...
maar we hebben gelukkig nog
een terraske op de koer van ons kot.


Hebben we dan geen PALM
onze bak met GEWIJD bier uit de
abdij van Westvleteren
is nog halfvol ... en 't zal voor ons alleen zijn...
we kunnen ook beetje trainen voor de toer de ftans
op 't wegje achter in onzen  hof...
de kleinkindjes verslijten nu toch dat fietsje niet

WIJ laten het aan anderen over nu
om in hun zondagse zetel
te genieten van de virtuele ronde van Vlaanderen
OP ROLLEN !!
Koers, laat staan SPORT
is aan 3ssens niet besteed maar :

Wat gaan ze nog niet allemaal uitvinden in coronatijden ??

Morgen méér



 We schieten onszelf 't zonneke in!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten