donderdag 2 april 2020

Donderdag 2 april 
dag 16

* Nog altijd in het oog van een virale orkaan!
quote van reporter Michaël Van Drogenbroeck deze morgen. 
NEE 3ssens!
Dit is een andere tornado ... dit is die van de grote kuis
en uwen tornado is eerder een klein zuchtje wind, 
een mini lentebriesje tegenwoordig!
Da's al 'ietske' beter.
AAN DE SLAG 3SSENS
God ziet u !!

OK
maar eerst de commèsjen, een mens moet nog eten ook.

NAAR DE DELHAIZE IN TIJDEN VAN...

 Tot nu toe is 3ssens zonder mondmasker de straat opgegaan. 
We hadden er thuis nog maar eentje liggen,
zo een oud klusser-stofmasker uit de gamma 
en papa beer heeft dat al in gebruik.
'k ben er een schoontje aan 't breien in jaquard....
maar 't is nog niet af, wegens steeds afgeleid van de priemen.

3ssens wilde gaan hamsteren maar ze hadden enkel nog cavia's.
en nu heb ik gelezen op wikipedia dat die beesten
evengoed kweken als keuns... oei !  


Zolang 3ssens het winkelen in cyber space niet onder de knie heeft
en niet zo ziet zitten,
allez, dat on line shoppen nie vertrouwt
gaat ze in tijden van corona, ongeveer om de 10 dagen,
 nog naar de warenhuizen in de buurt.
Naar keuze : Aldi, Oké, Carrefour, Spar en Delhaize.
We zijn verwend !

Tussen haakjes : de ruiten van mijn polootje waren aangevroren deze morgen!
'k heb staan ijs wegkrabben ...
Mijn VW is dezer dagen ook echt een * "Vûl Wûveke" 
* smerig madammeke
Ah ja, 
de car wash valt niet onder de voedingssector en is gesloten nu.
3ssens heeft geen hogedrukreinigende spuitmachine, noch zin in...
en de rekken van de sponsjes waren leeg 
ja, allemale gehamsterd door die algemene lenteschoonmaak. 

'k Ben wel een beetje beschaamd...
mijn autootje staat in volle zicht op de oprit
en er passeert nu juste zovele volk door de rijweg!
Zouden wij op de camino of de weg naar compostella liggen?
Een passage naar een bedevaartsoord zijn...
Is de rijweg een GR
of komen/gaan die allemale naar de mollekensberg?

We wijken weer af!
Blijf in uw eigen wijk, heeft Maggie gezegd.

Dit zijn de corona-veiligheidsmaatregelen van onze Proxy.
Dit papier zal bewaard worden in 3ssens archieven

Ik blog het hier ook nog ne keer,
omdat zelfs ikzelf en zekers het nageslacht;
als we ooit door die corona crisis geraken
Nooit van ze leven  nog zullen geloven 
welke toeren bij de boeren wij al nie allemaal meegemaakt hebben !!


Ja, dat virus ligt overal op de loer
zeker op plaatsen waar veel volk komt.
De delhaize geeft 65-plussers voorrang tussen 7 en 8 uur 's morgens
's avonds doen ze dan een uur open, enkel voor zorgverleners, op afspraak.
GOED ZO
BRAVO
natuurlijk ook aan huis levering etc.
De karretjes worden ontsmet 
GOED ZO
Bij het verlaten van de winkel 
moet je dus de kar in de juste, aparte rij van besmettelijken zetten!
voor de rest, hand gel, afstand houden, hoesthygiëne 
zelf klantenkaart scannen, enkel electronisch betalen etc etc

Dood aan alle virussen en bacteriën, roepen we met z'n allen
GEL en JAVEL 
een goed idee!


3ssens was weer te vroeg op...
dan kun je evengoed als eerste van al die 65-plussers bij de winkeldeur staan!
Er was op die parking echter géén KAT te zien.
3ssens kon in alle rust winkelen.
Niemand opzij of omver moeten duwen met mijn kar.
De rekken waren goed aangevuld en ik vond alles wat op mijn lijstje stond.
Als 't poetsen stilvalt moet ge uzelf aanmoedigen
door veel degelijk kuisgerief  in uw kar te laden.
Om uzelf dan weer aan te moedigen verder te poetsen
laadt ge best veel beloningen in, bijvoorbeeld chocolade.


Er was WC papier !!! Veel zelfs.
Oef.
3ssens had 3 weken geleden,
veel nutteloze dingetjes gehamsterd maar geen wc papier,
die rollen, waar daarna zoveel om te doen was.
Als je dan aan 't voorlaatste in uw toilet begint...
zou je van de benauwdheid om compleet zonder te vallen
nog geconstipeerd geraken.


"Handen wassen, wat een pret ! Juf heeft alles klaargelegd.
Nu flink wrijven tot het blinkt!
Duimpjes, vingertjes, PINK
Goed gewassen, je bent klaar
en de handdoek, die ligt DAAR."

Tijdens het minutenlang inzepen, zoals je 't nu best doet
krijgt 3ssens steeds weer dat versje in haar kop
dat ze vroeger door haar kleuters,
aan de lange wasbak van de school;
liet opDREUNEN... scanderen.
PINK

Bij mijn vorige winkelexpeditie in de carrefour,
was er niks handzeep, noch met pompjessysteem,
noch in blok, noch als gel te vinden.

"Le chat" want dat ruikt lekker, maar bescheiden en zeker  niet naar chloor.
Zo blijven we in het corona- kattenthema nietwaar
en 't is voor "Peaux sensible"
dermatologiquement en formule vegan
Ik had ooit een zacht velleke
NU middeleeuws perkament
NEE
3ssens, een supergrote aardbeienfan heeft nog geen frezen gekocht.
We zijn een beetje zuinig, want wie weet wat er nog komt !
OOK niet de Strawberry HULLER en cutter aangeschaft.
Mijn oog viel daarop
Zo'n cutter heb ik al JAREN ongebruikt liggen
snijden gaat vele sneller met het patattenmesje en g'hebt minder sapverlies.
Om 't kroontje te verwijderen kunt ge beter
een zuigrietje door zijn gat en verder duwen
dat kroontje komt er zo vanzelvens uit.
zo nen dure huller hebt ge niet vandoen.
3SSENSS !!! Laat de economie toch draaien ! 
Jamaar
Da spel kost 6.75 euro ! Voor mij niet gelaten 
pffff
'k heb nog altijd goesting in frezen. 

TOT SLOT
't is weeral 2 minuten voor 4

Bij mijn toerke om de blog zag ik dit kaartje aan Riks raam.
DANKU RIK en hierbij stuur ik het door.
Er zijn er veel die 't nodig hebben, meer dan ik
en die niet kunnen/mogen passeren alhier.

Alles goed bij de Rik
Zijn wit laken hangt stevig te steunen
en zijnen hof bloeit, zei hij tijdens onze foon palaver.

Daaaaaaaaag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten