vrijdag 10 april 2020

Vrijdag 10 april
dag 24
Goede Vrijdag.

Wordt het een trieste dag ?
In de kerk WEL

 Als je, zoals 3ssens katholiek opgevoed werd,
en je tot je pensioen devoot les gaf
in het katholiek onderwijs
weet je goed genoeg
dat men niet zot moet gaan doen
op Goede Vrijdag !

Maar 3ssens heeft in 2012/13
alreeds geblogd 
over de goede week
en kruisvieringen....
In coronatijden heeft 3ssens eventjes
alleen maar zin in pastel kruissteekjes
verder bordurend aan de blog
met zachte gewassen hand
 
Dus zijn we ingetogen.
3ssens krijgt heel veel respons op de blog
veel brieven
vooral vrolijke
maar ook met minder goede berichten

We branden dus eerst een kaarsje van hoop
voor de papa van Chris
en de mama van Patricia
en voor hun door maskers onherkenbare, 'vreemde'  zorgverleners


Nog in mijn pyama
dacht ik vanmorgen vroeg al
aan al diegenen die wat extra steun
hoognodig hebben
om zelf gezond te blijven of
om "wakker" te worden, te genezen of
om geduldig de frustraties te verbijten
omdat ze de afstandsmaatregelen moeten volgen... 

Nog in mijn pyama
hoorde ik
het hoogste lied
en door mijn vensterraam zag ik
de boomgaard van Jan, 
uitgebarsten in bloesempracht 
overnacht...

Goede Vrijdag
maar de vogeltjes en de lente weten dat niet

 eigen foto - heden, 3ssens hofje
3ssens liep vanmorgen met haar cracotje
druipend van de kweepeerconfiture
naar de tuin, buiten.
3ssens keek omhoog en
"de zon hing  als een gek te stralen" 
3ssens keek omlaag 
naar haar "liefjes", vergeet-me-nietjes 
en de paasknalgele beddenpisserkes
in het ongemaaide gras


KIJK
weeral een vlinder 
die fluttert voorbij
buttert en flaait
't lijkt wel al zomer
op deze goede vrijdag.


't is goede vrijdag
maar in coronatijden mogen we die
door een roze bril bekijken
vindt 3ssens.

KOP OP
KOMAAN
iedereen
Verrijs
uit uw sla- of beddenbak
maar blijf in uw kot
denk aan Pasen


stuur virtuele paasknuffeltjes naar OVERAL

 Nee 3ssens dit is TE zot voor
goede vrijdag
al wil jij "Fok Joe Corona" gillen


JA
FOK JOE COVID.19
ik wil WEL naar de kapel en de kerk en de basiliek voor alle vieringen
en naar 't Vatciaan én naar Rome en 't Sinte Pieterplein
ik wil
Urbi et Orbi
in 't ECHT ! 
'k ben dat mondmaskers naaien binnen BEU 

 STOP 3ssens
Brei maar een einde aan deze blog
Ga radijzen plukken of
ga verder breien buiten op uw terras
haast je
want  met Pasen zelf is het gedaan met 't mooie weertje !

ARRRGGHHHH
3ssens
Distancing !AFSTAND AFSTAND
OK
We snappen het
't is virtueel duidelijk maken
dat je verdrinkt in de RESPONS van jouw blog
en dat je NODIG
nog 't een en 't ander wil delen, doorgeven
voor het VIJGEN NA PASEN worden....
Bedankt trouwe fans en lezers van de blog
Blijf me inspireren
Poëtisch, literair, boeiend leerrijk, triest of blij 
of.... hilarisch


De prachtige supermaan - foto van Gerda en Walter uit B
Ze gingen stappen in de vroege ochtendstond

zus Lieve 
nog steeds overrompeling in de
Leuvense FLAGSHIPSTORE
Ga er niet heen ! 
(foei 3ssens, wat als die ook failliet gaan ??)
 
OMAAA - OPAAAA !
We missen jullie
 
De toestand in Venetië in tijden van Corona
volgens broer Jan
de huisdieren slaan er op de vlucht.
Jan ziet ze vliegen volgens mij
 
 
Patrick R. eet gras
na overconsumptie biefstukken 
?
hihi
 
Bij Pieter en Martine
staat alles op zijn kop door al die challenges
rally's, speur- en kroegentochten
 
Broer Pol wacht samen met de clerus
op verduidelijking van de paas-maatregelen.
 
VOETWASSING in 't KOT van
 Schoonbroer Jules en zus Anne....
Gisteren namiddag
Foto Jules mag mét toestemming hier gepubliceerd worden.

Jules krijgt inspiratie door mijn blog
 en blijft dagelijks MIJN fantasie verder aanvullen...

 
 URBI ET ORBI

Met deze zegening zouden we best afluiten.
GA EIERS VERVEN 3SSENS


Maar Anne en de kat
krijgen vandaag het laatste woord...
en ze puzzelen lustig voort naar Pasen
Nog 34 dozen en 68OOO stukskes te gaan.

Daaag
Zwaai maar ne keer in 3ssens plaats naar alle vrienden én familie.


 
 

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten