vrijdag 17 april 2020

Vrijdag 17 april
dag 31


HEY!
't Is een stralende nieuwe morgen.
3ssens blogt schattige, STILLE vogeltjes en kittens
géééén luidruchtige hanen kolonie !! 

Deze ochtend, nog maar half wakker
duwde ik na een PING
op 't whatsapp icoontje van mijn foon
hmmm, bericht uit de groep " 't COMITEETJE"
( een handvol dames van Ten Doorn + 1 heer)
en :

KUKELEKUUUUU
x 100 decibels !!

(Ja, ge moet weten :  mijn haut praleurke staat altijd volle bak open want
naast mijn geheugen, mijn tunnelzicht en mijn scharnieren...
gaat ook mijn gehoor erg achteruit !)

 Ik schrok me 't lazarus
en papa beer verslikte zich in zijn koffiebonensap.

 Een oproep om op te staan!
Van Mar10 
X 100 kotkedeekots !!
 
Reeds in 1968 nam ze in de normaalschool te Eeklo, de leiding
Zeker als het opstanden in de internaat chambretten betrof !
Ze zit ons nu nog altijd achter de vodden
want zelf naar eigen zeggen :
" Met de kippen op stok en voor het gekraai wakker"

  
CHôooo
3ssens is weer geleerd :
Laat die foon in zijn oplader tot NA het ontbijt
of toch tot na de tweede zjat koffie.
Manlief had ei zo na het ding verzopen in de  zemelenpap.

OK
'k ben weer genietbaar als een braaf normalistje,
zeker nu ik dat hanen-gekraai videootje doorstuurde
naar al mijn andere whatsapp groeten.
Ik wakker... iedereen wakker!

Ge moet weten
dat 3ssens niet zo goed had geslapen
ALWEER een corona nachtmerrie gehad !

Nog even wellnessen
en mijn haar in de plooi dwingen met klemmetjes
en... ik ben klaar voor een nieuwe, zonnige dag
en een nieuwe blog.

De 3ssentjes verdienen een médaille
voor het volhouden van de ketting-mails onder de zusjes en broers
om blijvend de riemen onder elkaars hart en maag te steken.
Onze Pol houdt getrouw een mail dagboek bij
zodat iedereen op de hoogte blijft van corona- en familienieuws.

Gisteren las ik dat hij zonder schrijf onderwerpen zou vallen
als die coronatijden in zijn kot bleven duren en duren...
Gelukkig haalt 3ssens voor de blog
niet enkel haar INSPIRATIE van Whatsapp groeperingen
of kettingmails...
Er is ook nog PINTEREST
en
ok
de fantasie van 3ssens heeft geen breidels, bretellen, teugels noch remmen.
 
 
Je inspireert anderen niet door perfect te zijn
maar door te laten zien hoe je omgaat
met imperfectie in tijden van corona!

3ssens zal de rest van deze mooie dag gebruiken
om uit te rusten van het ontbijt
en het mails lezen
en dan
verdere informatie opzoeken
over het reilen en zeilen,
het fietsen en nietsen
het zingen, het zegenen het zeiken....
het fitnessen en stressen
van de mensheid
in quarantaine.
 
 
BLIJF IN UW KOT
ga een vrijdag viske bakken










Geen opmerkingen:

Een reactie posten