donderdag 13 december 2012

détail schilderij Vermeer (meisje met parel oorbel)

Al is het nog lang geen "Springtime" - je kan wel met gesprongen lippen zitten!
In de winter laat je best ten allen kant lipbalsem rondslingeren.
Sacoche, comèsje kabô (boodschappentas), jaszakken, handschoenenvakje, ijskast, keukenrek, naaimand, pennendoos, tussen de canapé kussens, de fietjefatjerie lade...(schof voor vanalles)
Nu staat er een tubeke van "Labioline medium bescherming" naast mijn toetsenbord - medium volstaat momenteel want aan een binnenhuiscomputer is het niet winderig. Aan de mijne toch niet!
Extra Strong is aangeraden als je de iglo verlaat. 
Ik smeer abondant én veelvuldig. Een mens moet voorbereid zijn op al die maretakken en al dat nieuwjaar-gepieper dat er aan komt!
Als ik met mijn favorietje : George Clooney zou mogen gaan kerstshoppen voor koffiecapsulekens en zo, zou ik toch vooral bloemen- en plantenwinkels én grote tuincentra aandoen.
Twee jaar geleden heb ik voor ons Lieve een verjaardagskroon van tientallen maretakjes met paarlemoeren vruchtjes gehaakt... ze heeft nog nooit zoveel moeten kussen als toen!
Sindsdien rijdt ze héél 't jaar rond met een gouden snoeimes in haar koffer! Op haar vele omzwervingen in de natuur is geen enkele parasiet  nog veilig! Vooral in de advent moeten Mistel, Hulsterhout, 'Guy', Maretak, Mistletoe en bovenal Vogellijm op hun tellen passen!

PS : Waarschuwing aan brildragers. Sinds ik zelf een dubbel focus permanent op de neus draag, heb ik ondervonden dat kus-kruising met een andere brildrager gevaarlijk is voor je glazen.
HOU AFSTAND in het kus verkeer of doe je bril eerst uit!
parasiet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten