maandag 10 december 2012

Om de een of andere reden, een reden uit mijn katholiek verleden, ben ik niet zo voor kerstmannen.
't Ligt dus niet aan hun baard of hun volume of die ellendige HOHOHO's
- 't is dat ze HEIDENS  zijn !!!
Dat heeft zuster Ludovica me althans wijsgemaakt toen ik als kersverse kleuterleidster in een nonnenschool werkte. De kerstperiode MOEST (verordening van moeder overste) in alle klasjes beginnen met de EERSTE kaars in de adventskrans. Daarna pas - en reglementair VOOR de kerstboom + de aanverwante knutsels er kwamen , werd de kerststal gezet.
Want kerstmis is de Viering van de Komst van Gods Zoon, mét hoofdletter (verplichte schrijfwet in de catechismus)
Let wel, we moesten die stal wel  placeren ZONDER kindje Jezus want die mocht pas geboren worden de vijfentwintigste december - maar dan was de school al toe voor de vakantie!
Wordt vervolgd....

Ik moet nu eerst aan het avondeten gaan beginnen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten