woensdag 26 december 2012

LOOK PER DOOS

Op Boxingday kan je  nieuwe voorraad dozen gaan kopen, van die CD-bewaar dozen bij IKEA bijvoorbeeld. Papa beer is namelijk tijdens zijn vrije dagen, zijn atelier en al zijn rekken aan het ordenen!
De roze ikea's waren uitverkocht - papa beer vond dat niet erg. Er waren nog andere kleuren genoeg!
Het winkelen IN de RUIME  ikea zelf was plezant! We kwamen zelfs nichtje Kim van Jans van H. tegen met haar gezin! Dat was fijn. De rit van thuis NAAR ikea en TERUG was echter voor mij  
DE HEL !!!
Niet zozeer omdat er veel windstoten waren op de autostrade en de regenvlagen tegen de ruiten zwiepten ... méér omdat papa beer gisteravond nog 12, twaalf tenen look geconsumeerd had !!!!!
  
 In de kleine besloten ruimte van mijn autootje, kringelden de slierten geurhinder en kleefde die looklucht zich als een vettige damp aan de binnenkant van de ruiten... de ruitenwissers - die wel aan de buitenkant goed hun werk deden, hielpen binnenin geen ene look-moer!
Nochtans had de "sorry, sorry maar ik ruik 't zelf niet" - papa,  koffiebonen, king muntjes, desodoril pillekens én chlorophyl chicken geknabbeld... maar de LOOK bleek olfactorisch dominant en vermoedelijk kwam de reuk nu ZELFS door de poriën én pels van papa beer heen! 't Was niet te doen. NIET te doen zeg ik u .... maar op een drukke autostrade keert ge uw karreke niet zomaar.
De onverlaten van familieleden die een LOOKOVENTJE in het pakje van tjestih-man gestoken hebben met kerstavond - kunnen best even niet in mijn buurt komen. Ik kocht een degelijke deegrol bij Ikea !!


   Naast free jazz, kunst, boeken, trommels en cimbalen, whiskey, sneuklinge allerhande, tabasco, straffen toebak en nog straffere koffie is tjestih man verzot op look! Hoe meer hoe liever. In de tijden voor deze kerstavond kon ik zijn consumatie beperken tot één teen per keer... maar nu met dat oventje  degusteert hij per BOL. Zijn roepnaam is niet voor niets BOL! De economische crisis der lookkwekers zal dan misschien wel keren vanaf nu en verzekerd zijn,  zolang dat oventje leeft... maar IK,  ik ben diene 'grenouille' uit het boek "Parfum" van P. Süskind NIET en dus mag papa beer nooit meer mee op boxingday na 12 tenen in zijnen oven op kerstdag! Hij mag ook effe een andere legerstede zoeken vannacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten