zaterdag 1 december 2012

Ben de laatste dagen nogal aan het nadenken over
WAT ik tegenwoordig ben, over mijn functie, 
"BEN" ik nog wie ik ben? 
Dit naar aanleiding van de huiswerk-opdracht kalligrafie :
ontwerp je eigen naamkaartje met 'Karolingische minuskels en majuskels' - het lettertype dat we deze trimister aanleerden.
Bij die opdracht moest ik ontwerpend dus beslissen WAT ik op het kaartje wil zetten en hoe groot dan en op welke manier geschikt...
Op de voorbeelden van naamkaartjes die ik opzocht, stond meestal 
het beroep, de functie of WAT men doet/is en waar men je vind.
                    Jan Klaassen - marionet - poppenkast
 
"Gepensioneerd"  ??  volgens mij is dat geen functie want dat is
"op rust" - Ik LIG nu toch niet te rusten al STOND ik vroeger in het onderwijs, ik doe nu toch nog vanalles en nog wat... ja WAT ??
"Handwerkster" ?? Nee, dat vind ik wat dubbelzinnig klinken.
"Frutselares"  ??? Ik hou me nu 't liefst onledig met frutsels, totaal overbodige maar wel decoratieve dingsigheidjes. Frutselares is echter geen correct woord volgen de dikke Van Dale en een frutselaar betekent dan weer KNOEIER, nee dus.... 
WAT ben ik ? Huisvrouw....pfff, nee toch... kattenvrouw die wacht tot manlief thuiskomt... hm, 'k ben zoveel méér...
OK - die functie laten we dan maar vallen en dan is er ook een woord minder te oefenen HA! Die vermaledijde karolingische cijfers vloeien me trouwens ook nog niet vlot uit de pen!
Al word ik zen-rustig als ik als een monnikje zit te schrijven...
al doe ik het graag...  
Ik vind die karolingische letter een verdomd lastig type! Lijkt makkelijk maar stelt je geduld danig op de proef. Een koppigaard! Hij WIL maar niet maanrond en perfect verticaal reglementair recht uit de pen vloeien. Je verbruikt kilo's ruitjespapier en dan verschijnt hij nog niet zoals  het zou moeten en jij wel zou willen tussen je hulplijntjes!
En saai dat dat trekken van oefenlijnen is! 
Wie, waar en wanneer geven mensen trouwens nog naamkaartjes?
Heb ik dat wel nodig? Stom Huiswerk !!
Moet mijn e mail adres daar op? Ja lap, hoe maak ik dan een
karolingischen apenstaart ???

'k Ben er nog niet uit - maar ik BEN nog wel al weet ik momenteel niet wat. 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten